Dus ‘best prima’ is goed genoeg voor je? Jij neemt genoegen met ‘mwuah’ terwijl je ook voor ‘yeah!’ kan gaan? Kijk, het is jouw leven. Echt waar. Maar je hebt er maar eentje! En persoonlijk vind ik ‘best prima’ geen ideale situatie. Ik wil alles eruit halen wat erin zit. En ik hoop dat jij dat ook wilt! Niet? Nee, dan is dit programma niks voor je.

 

Je voelt dat het zo niet meer verder kan. Als je doorgaat ben je nog veel verder van huis en tóch is het ontzettend lastig om te stoppen. Jouw collega’s zijn immers ook heel druk, je kunt jouw baas nu eenmaal niet laten zitten en je hebt bijna vakantie. Dit zijn veel gehoorde excuses die we anderen voorhouden maar ook onszelf. Het wordt dus tijd om écht eerlijk te worden over waar je staat en wat er nu eigenlijk aan de hand is. 

Elke keer dat je nu over jouw grenzen heen gaat, duurt het herstel exponentieel langer.

Neem dus nu de verantwoordelijkheid over jouw situatie. Het feit dat je deze pagina leest is niet voor niets. Luister naar dat stemmetje binnenin jou en kom in actie. 

 

Hoe lang blijf je jezelf te kort doen? Je stelt niemand teleur behalve jezelf want je gaat compleet voorbij aan de emoties die dat met zich meebrengt. Als je nu geen actie onderneemt raak je straks volledig de controle kwijt en wordt de verwachting van je omgeving jouw nieuwe graadmeter. Zo ver wil je het niet laten komen. Ben je er niet klaar mee dat je je continu tegen wil en dank aanpast? Het is straks niet meer de vraag of, maar wanneer een burn-out jouw deur plat walst.  Je bent hard op weg je leven te leven volgens de Algemene Voorwaarden van een ander. 

Die burn-out wil je koste wat kost voorkomen, ook al voelt het nu als een extra taak op je to-do list om de tijd en ruimte voor jezelf te vinden. Maar als je nu niet de regie neemt, wanneer ga je het dan wel doen? Denk je dat het met een social media detox of een spa-weekend vanzelf gaat? Je weet wel beter.

 

When you know better, you do better.

Het is haast onmogelijk, maar het lijkt er op dat het jou lukt. Zowel privé als zakelijk houd jij bijna alle ballen in de lucht. Je bent druk met het ene, je rent van hot naar her voor het andere en daarbij zie je er ook nog eens uit om door een ringetje te halen, althans dat hoor je ze zeggen. Maar, het is jouw drukke agenda die bepaalt of er tijd is voor een moment voor jezelf. Je bent loyaal, je bent ietwat perfectionistisch (en daar ben je best trots op), je werkt hard omdat je vindt dat het zo hoort, of omdat je jezelf simpelweg geen rust gunt voordat de klus geklaard is. De verschillende rollen 'moeten' immers zo goed mogelijk worden vervuld; Goede moeder, fijne partner, vriendin, collega enzovoorts.

De nadruk ligt op bijna, want jij zet jezelf op de tweede plaats. Vroeger voelde dat goed. Maar nu is er dat stemmetje in je hoofd en de knoop in je maag (en wallen tot aan je knieën) die jou doen afvragen of je nog wel op je plek bent, daar op de tweede plaats. Zowel de sociale- als de mentale druk is hoog; Zomaar het roer omgooien doe je niet, al was het alleen maar omdat je nog geen idee hebt hoe. Door invloed van je omgeving, de hoogte van jouw lat, de kracht van social media en de vergelijking met anderen, laat je je leiden door signalen van buitenaf waardoor je steeds verder van jezelf verwijderd raakt.

De volgende gedachten spoken vaker wel dan niet door je hoofd:

​"Ze gaan telkens over mijn grens heen, ik heb er buikpijn van".

"Ik wíst dat dit zou gebeuren, waarom heb ik niet naar m'n gevoel geluisterd?".

"Waarom heb ik wéér 'ja' gezegd! Ben ik een trut als ik vanaf nu vaker 'nee' zeg?".

"Doe ik het wel goed? Waar ben ik nou eigenlijk mee bezig, voor wie doe ik dit eigenlijk!".

In je hart weet je dat als je zo doorgaat je de rest van je carrière 's nachts blijft piekeren of je goed genoeg bent. Op deze manier wordt de verwachting van familie, het uiterlijk en de sociale status van vriendinnen, jouw nieuwe graadmeter. Het bepaalt wanneer en óf je in actie komt.

 

Je gaat voorbij aan wat jíj wil, je vraagt jezelf af wie je 's ochtends in de spiegel ziet. Je komt er achter dat je niet voldoet aan het zogenaamde perfecte plaatje waar je in jouw hoofd zo krampachtig aan vasthoudt.

Het is een kwestie van tijd; Als je op deze manier doorgaat leef jij je leven volgens de Algemene Voorwaarden van een ander. Het is dan niet meer de vraag of, maar wanneer een burn-out jouw deur plat walst.

Als je heel eerlijk bent voel je dat jouw way of life zijn tol begint te eisen op emotioneel- en lichamelijk vlak.

De tijd en ruimte vinden om voor jezelf te zorgen voelt als een extra taak op je to-do list. Je weet niet waar je moet beginnen. Is een social media detox of een weekendje spa nu nog voldoende om werkelijk tot jezelf te komen? Je voelt écht dat het anders moet, maar hoe dan?

CTA
testimonial
CTA

Burn-out die wake-up call wil je niet.

Als je nu geen actie onderneemt raak je straks volledig de controle kwijt en wordt de verwachting die anderen van jou hebben jouw nieuwe graadmeter (als dat niet nu al het geval is).

Door invloed van je omgeving, de hoogte van jouw lat en de kracht van social media, laat je je leiden door signalen van buitenaf waardoor je steeds verder van jezelf verwijderd raakt.

Als je nu geen actie onderneemt raak je straks volledig de controle kwijt en wordt de verwachting die anderen van jou hebben jouw nieuwe graadmeter (als dat niet nu al het geval is).

Je stelt niemand teleur behalve jezelf.

Die tweede plaats houdt in dat jij vaak als laatste aan de beurt terwijl je op de markt of in de winkel juist goed oplet wanneer jij aan de beurt bent!

Coaching bij Inge Lopulalan

Ben jij klaar om het leven te leiden waarin alles wat meer in balans is? Zodat jij optimaal kan presteren op je werk, ultiem kan genieten van je gezin en ook nog een tijd hebt (en tijd kunt nemen) om dingen te doen die jij leuk vindt? Die jou energie geven? Mooi. Dan ben je hier op de goede plek!

Aan de hand van coaching begeleid ik jou naar de plek waar jij wilt zijn. Waar jij je gelukkig voelt. Samen gaan we kijken hoe dat eruit ziet. Wat jouw doel is. En zodra dit doel helemaal helder is gaan we stappen zetten. Van punt A naar punt B. Tijdens deze coaching ben ik er helemaal voor jou. Ik kijk met je mee, motiveer je, laat je zaken van een andere kant bekijken.. En: we rekenen af met smoesjes en belemmerende overtuigingen die je alleen maar tegenhouden om je doel te bereiken. Want eerlijk: daar heb je he-le-maal niks aan. Aan de hand van 1-op-1 gesprekken, video’s en opdrachten gaan we samen aan de slag om een balans te creeren waar jij je goed bij voelt en die werkt voor jou én je gezin.

De nadruk ligt op bijna, want jij zet jezelf continu op tweede plaats, met liefde.

 

Maar het begint pijn te doen, letterlijk en figuurlijk. De constante knoop in je maag, het kortere lontje en wallen tot aan je knieën. Kortom: onrust in je hoofd en  spanning  in je lijf.

 

Allemaal signalen van jouw lichaam dat jou probeert te vertellen dat het de hoogste tijd is om nu écht voor jezelf te zorgen.

 

Bovendien merk je dat jouw perfectionisme jou afremt; je komt te laat, je stelt vaker dingen uit.

 

Je weet inmiddels dat je vaker 'nee' zou kunnen zeggen zonder je daar schuldig of onzeker over te voelen, maar het tegendeel is waar. Al was het alleen maar omdat je nog niet weet hoe. De stapel zelfhulpboeken op jouw nachtkastje lees je niet. Zodra jij in bed ligt wil je alleen nog maar slapen (en daar is je partner ook niet echt content mee...).

We vinden gezonder leven steeds belangrijker; We stoppen met roken, we overwegen dat abonnement bij de sportschool, we proberen vaker gezond te eten en we lezen en praten openlijker over mentale gezondheid en emotionele/spirituele ontwikkeling. Tegelijkertijd vraagt de prestatiegerichte maatschappij ons de lat nog hoger te leggen. Het is soms best lastig om alle ballen in de lucht houden. 

 

Velen van ons lukt het om die haast onmogelijke taak te volbrengen omdat we vinden dat het zo hoort, of omdat we onszelf simpelweg geen rust gunnen voordat de klus geklaard is. De verschillende rollen 'moeten' immers zo goed mogelijk worden vervuld; Goede moeder, fijne partner, vriendin, collega enzovoorts. Zowel de sociale druk als de mentale druk is hoog. Door invloed van de omgeving, de vergelijking met anderen, en de kracht van social media laten we ons hier en daar leiden door signalen van buitenaf. Er zijn genoeg prikkels die ervoor kunnen zorgen dat je verder van jezelf verwijderd raakt en dat kan op emotioneel- en lichamelijk vlak impact hebben. Is een social media detox op zo'n moment dan voldoende? Je voelt dat je het anders wil doen, maar hoe dan?

Je bent welkom bij Praktijk Waterloo, de coachingspraktijk voor vrouwen in de leeftijd van twintig tot veertig jaar.

Hier staat jouw vorm van vrijheid centraal. We onderzoeken samen tijdens een oplossingsgericht coachingstraject je hulpvraag, deze kan liggen op zowel persoonlijk als zakelijk vlak, of bij klachten van overspannenheid en burn-out. We brengen samen jouw wens, jouw vaardigheden en talenten in kaart zodat je jouw doelen zowel kan bepalen, als behalen en blijvend te handelen op basis van jouw innerlijke kompas zodat je succesvol blijft, op jóuw pad. Op elk vlak en in elke fase van je leven.

Afleiding zoeken van stress in niet moeilijk, je neemt een soort mini-vakantie: Je pakt je telefoon, je kijkt op social media hoe een ander leeft, je controleert of alles nog in je digitale winkelmandje ligt, volgt je series op Netflix en je eet wat. Heb je een idee wat jouw schermtijd per week is?

That's where I come in


Iedereen is druk, je wil je werkgever, vrienden en gezin niet tot last zijn. Dit zijn bekende belemmerende gedachten. Het wordt dus tijd om écht eerlijk te worden over waar je staat en welke stappen je daadwerkelijk mag nemen om voorgoed beter voor jezelf te zorgen. Want elke keer dat je over jouw grenzen heen gaat, duurt het herstel van de gevreesde burn-out langer. Geloof me, ik spreek uit ervaring. 

Neem dus nu de verantwoordelijkheid over jouw situatie. Het feit dat je dit leest is niet voor niets. Luister naar dat stemmetje in jou, neem de regie, kom voor jezelf op en.. denk eens aan jezelf. 

 

Burn out symptomen en signalen

  • Fysieke klachten: hoofdpijn, rugklachten en/of buikpijn 

  • Mentale klachten: vergeetachtigheid en/of het overzicht verliezen

  • Veranderingen in emotie: prikkelbaar, huilen en/of angstig

  • Veranderingen in gedrag: meer koffie/roken, zich terugtrekken

  • Slecht slapen en/of moe wakker worden na een ‘goede’ nacht

  • Niet meer kunnen stoppen met piekeren

  • Niet meer kunnen ontspannen

  • Een constant gevoel van onrust 

  • Last van perfectionisme

  • Geen ‘nee’ kunnen zeggen

  • Geen energie meer hebben

Dit traject is geschikt voor jou:
Als je er echt 1000% voor wilt gaan en écht een blijvende verandering wilt.
Als je op en top gecoacht wilt worden dan is het individuele traject echt voor jou!
Het traject is echt 1 op 1 en is perfect afgestemd op jou en jouw behoeftes.
Daarnaast krijg je ook maximale ondersteuning en heb je veel coachcontact zodat je er ook voor blijft gaan!

  Duur 24 weken

  Intake en 9x 1 op 1 coachsessies inclusief wegen en vetmeting

  Persoonlijk voedingsschema

  Opdrachten

  Video uitleg via de email

  Tussen de sessies door 1 op 1 coachcontact via de whatsapp

  Toegang tot de besloten facebookgroep voor extra ondersteuning

Dit alles krijg je voor een investering van 157 euro per maand (of 897 euro als je in 1 keer betaald) voor 6 maanden coaching.

Ik houd van aanpakken en doorpakken, dus ik zet je ook echt aan het werk voor een blijvende verandering voor een blijvende verandering.

Na dit individuele traject:

  Ben je afgevallen

  Is je voedingspatroon aangepast en eet je op de manier dat bij jou past

  Voel jij je fitter, energieker en heb je ook zin om meer te gaan
bewegen

  Ga je stralen, sta je zelfverzekerd en sterk in je schoenen

  Je kan je emoties, hormonen en stemmingen beter

  onder controle krijgen, waardoor je ook de eetbuien onder controle hebt

 Heb je geen last meer van het snaai-gevoel

 Kan je nog steeds genieten van lekker eten, maar kan je toch op gewicht blijven

 Je wordt mentaal sterker

MELD JE AAN

Het is haast onmogelijk, maar het lijkt er op dat het jou lukt. Zowel privé als zakelijk houd jij bijna alle ballen in de lucht. Je bent druk met het ene, je rent van hot naar her voor het andere en daarbij zie je er ook nog eens uit om door een ringetje te halen, althans dat hoor je ze zeggen. Maar, het is jouw drukke agenda die bepaalt of er tijd is voor een moment voor jezelf. Je bent loyaal, je bent ietwat perfectionistisch (en daar ben je best trots op), je werkt hard omdat je vindt dat het zo hoort, of omdat je jezelf simpelweg geen rust gunt voordat de klus geklaard is. De verschillende rollen 'moeten' immers zo goed mogelijk worden vervuld; Goede moeder, fijne partner, vriendin, collega enzovoorts.

De nadruk ligt op bijna, want jij zet jezelf op de tweede plaats. Vroeger voelde dat goed. Maar nu is er dat stemmetje in je hoofd en de knoop in je maag (en wallen tot aan je knieën) die jou doen afvragen of je nog wel op je plek bent, daar op de tweede plaats. Zowel de sociale- als de mentale druk is hoog; Zomaar het roer omgooien doe je niet, al was het alleen maar omdat je nog geen idee hebt hoe. Door invloed van je omgeving, de hoogte van jouw lat, de kracht van social media en de vergelijking met anderen, laat je je leiden door signalen van buitenaf waardoor je steeds verder van jezelf verwijderd raakt.

De volgende gedachten spoken vaker wel dan niet door je hoofd:

​"Ze gaan telkens over mijn grens heen, ik heb er buikpijn van".

"Ik wíst dat dit zou gebeuren, waarom heb ik niet naar m'n gevoel geluisterd?".

"Waarom heb ik wéér 'ja' gezegd! Ben ik een trut als ik vanaf nu vaker 'nee' zeg?".

"Doe ik het wel goed? Waar ben ik nou eigenlijk mee bezig, voor wie doe ik dit eigenlijk!".

In je hart weet je dat als je zo doorgaat je de rest van je carrière 's nachts blijft piekeren of je goed genoeg bent. Op deze manier wordt de verwachting van familie, het uiterlijk en de sociale status van vriendinnen, jouw nieuwe graadmeter. Het bepaalt wanneer en óf je in actie komt.

 

Je gaat voorbij aan wat jíj wil, je vraagt jezelf af wie je 's ochtends in de spiegel ziet. Je komt er achter dat je niet voldoet aan het zogenaamde perfecte plaatje waar je in jouw hoofd zo krampachtig aan vasthoudt.

Het is een kwestie van tijd; Als je op deze manier doorgaat leef jij je leven volgens de Algemene Voorwaarden van een ander. Het is dan niet meer de vraag of, maar wanneer een burn-out jouw deur plat walst.

Als je heel eerlijk bent voel je dat jouw way of life zijn tol begint te eisen op emotioneel- en lichamelijk vlak.

De tijd en ruimte vinden om voor jezelf te zorgen voelt als een extra taak op je to-do list. Je weet niet waar je moet beginnen. Is een social media detox of een weekendje spa nu nog voldoende om werkelijk tot jezelf te komen? Je voelt écht dat het anders moet, maar hoe dan?

CTA
testimonial
CTA

Hoe lang blijf je jezelf te kort doen? Je stelt niemand teleur behalve jezelf want je gaat compleet voorbij aan de emoties die dat met zich meebrengt. Als je nu geen actie onderneemt raak je straks volledig de controle kwijt en wordt de verwachting van je omgeving jouw nieuwe graadmeter. Zo ver wil je het niet laten komen. Ben je er niet klaar mee dat je je continu tegen wil en dank aanpast? Het is straks niet meer de vraag of, maar wanneer een burn-out jouw deur plat walst.  Je bent hard op weg je leven te leven volgens de Algemene Voorwaarden van een ander. 
Die burn-out wil je koste wat kost voorkomen, ook al voelt het nu als een extra taak op je to-do list om de tijd en ruimte voor jezelf te vinden. Maar als je nu niet de regie neemt, wanneer ga je het dan wel doen? Denk je dat het met een social media detox of een spa-weekend vanzelf gaat? Je weet wel beter.

 

When you know better, you do better.

Burn-out die wake-up call wil je niet.

Als je nu geen actie onderneemt raak je straks volledig de controle kwijt en wordt de verwachting die anderen van jou hebben jouw nieuwe graadmeter (als dat niet nu al het geval is).

Door invloed van je omgeving, de hoogte van jouw lat en de kracht van social media, laat je je leiden door signalen van buitenaf waardoor je steeds verder van jezelf verwijderd raakt.

Als je nu geen actie onderneemt raak je straks volledig de controle kwijt en wordt de verwachting die anderen van jou hebben jouw nieuwe graadmeter (als dat niet nu al het geval is).

Afleiding zoeken van stress in niet moeilijk, je neemt een soort mini-vakantie: Je pakt je telefoon, je kijkt op social media hoe een ander leeft, je controleert of alles nog in je digitale winkelmandje ligt, volgt je series op Netflix of je eet wat. Heb je een idee wat jouw schermtijd per week is? Degenen die goed voor zichzelf zorgen en regelmatig checken of zelfzorg nog steeds op #1 van de to-do list staat, plukken daar de vruchten van, zij hebben de energie om met plezier en 100% inzet voor anderen te zorgen, omdat het niet ten koste gaat van zichzelf.

 

© 2020 ingelopulalan | Lifecoaching & Burn-out preventie