E-book MINDSET MAKE-OVER
investering € 18,50

 

Zelfzorg betekenis:
[Levensbeschouwing] Goed omgaan met jezelf: goed zorgen voor je lichaam en je geest. Hierbij hoort het vermogen jezelf kritisch op dit punt te kunnen aanspreken: zorg ik wel goed voor mezelf?

Zelfzorg: niet te verwarren met egoïsme

Ja, natuurlijk ben je hartstikke gelukkig met je gezin (althans, meestal dan ;-)). En natuurlijk ben je blij dat je een baan hebt en een huis. Maar toch lijkt het misschien alsof je momenteel achter alle feiten aan loopt te rennen. Dat die to-do-lijst alleen maar langer lijkt te worden. Je voelt je onrustig, je lontje lijkt drastisch korter te worden (waar je eventuele partner en kinderen soms de dupe van zijn) en je zet jezelf continu op de laatste plek. Eerst de rest, dan jij. En echt genieten? Nou.. eerlijk gezegd valt daar waarschijnlijk nog heel veel winst te behalen.

Dus ‘best prima’ is goed genoeg voor je? Jij neemt genoegen met ‘mwuah’ terwijl je ook voor ‘yeah!’ kan gaan? Kijk, het is jouw leven. Echt waar. Maar je hebt er maar eentje! En persoonlijk vind ik ‘best prima’ geen ideale situatie. Ik wil alles eruit halen wat erin zit. En ik hoop dat jij dat ook wilt! Niet? Nee, dan is dit programma niks voor je.

 

Blijft je gewicht maar toenemen de laatste jaren? Ook al ben je voor je gevoel best goed bezig? Je valt steeds een paar kilo af met een dieet en vervalt daarna weer in je oude eetpatroon. Waardoor je ook snel weer aankomt. Soms heb je jezelf niet goed onder controle en blijft het niet bij 1 koekje. Als je eenmaal begint dan zit er gewoon geen rem op. Je houdt gewoon van lekker eten, en het idee dat je niks meer mag eten kan je best frustreren.

Nu is het genoeg!

Je bent er nu echt klaar mee en wilt graag een blijvende verandering die wel werkt voor jou.

Hoelang kies je er nog voor om zo door te blijven gaan? Weet dat dit voor jou zo niet hoeft te zijn. Dit kan en moet echt anders!

Hoe zou het voor je zijn dat je nu wel blijvend resultaat behaald? Zonder het gevoel dat je niks meer mag. Hoe zou het zijn als je kleding fijn zit? Dat je niet een maatje groter hoeft te kopen omdat je je buik wil verhullen? Dat je niet steeds je hand voor je buik hoeft te doen en niet hoeft te controleren of je blouse nog wel over je kont heen hangt? Dit bereik je wanneer jij je eetpatroon en eetbuien helemaal onder controle hebt.

Volg dan nu het individueel traject: “Regie over gewicht”

Dit traject is geschikt voor jou:
Als je er echt 1000% voor wilt gaan en écht een blijvende verandering wilt.
Als je op en top gecoacht wilt worden dan is het individuele traject echt voor jou!
Het traject is echt 1 op 1 en is perfect afgestemd op jou en jouw behoeftes.
Daarnaast krijg je ook maximale ondersteuning en heb je veel coachcontact zodat je er ook voor blijft gaan!

  Duur 24 weken

  Intake en 9x 1 op 1 coachsessies inclusief wegen en vetmeting

  Persoonlijk voedingsschema

  Opdrachten

  Video uitleg via de email

  Tussen de sessies door 1 op 1 coachcontact via de whatsapp

  Toegang tot de besloten facebookgroep voor extra ondersteuning

Dit alles krijg je voor een investering van 157 euro per maand (of 897 euro als je in 1 keer betaald) voor 6 maanden coaching.

Ik houd van aanpakken en doorpakken, dus ik zet je ook echt aan het werk voor een blijvende verandering voor een blijvende verandering.

Na dit individuele traject:

  Ben je afgevallen

  Is je voedingspatroon aangepast en eet je op de manier dat bij jou past

  Voel jij je fitter, energieker en heb je ook zin om meer te gaan
bewegen

  Ga je stralen, sta je zelfverzekerd en sterk in je schoenen

  Je kan je emoties, hormonen en stemmingen beter

  onder controle krijgen, waardoor je ook de eetbuien onder controle hebt

 Heb je geen last meer van het snaai-gevoel

 Kan je nog steeds genieten van lekker eten, maar kan je toch op gewicht blijven

 Je wordt mentaal sterker

MELD JE AAN

Doorgaan is geen optie meer

Je voelt dat het zo niet meer verder kan. Als je doorgaat ben je nog veel verder van huis en tóch is het ontzettend lastig om te stoppen. Jouw collega’s zijn immers ook heel druk, je kunt jouw baas nu eenmaal niet laten zitten en je hebt bijna vakantie. Dit zijn veel gehoorde excuses die we anderen voorhouden maar ook onszelf. Het wordt dus tijd om écht eerlijk te worden over waar je staat en wat er nu eigenlijk aan de hand is. 

Elke keer dat je nu over jouw grenzen heen gaat, duurt het herstel exponentieel langer.

Neem dus nu de verantwoordelijkheid over jouw situatie. Het feit dat je deze pagina leest is niet voor niets. Luister naar dat stemmetje binnenin jou en kom in actie. 

 

 

Burn out symptomen en signalen

  • Fysieke klachten: hoofdpijn, rugklachten en/of buikpijn 

  • Mentale klachten: vergeetachtigheid en/of het overzicht verliezen

  • Veranderingen in emotie: prikkelbaar, huilen en/of angstig

  • Veranderingen in gedrag: meer koffie/roken, zich terugtrekken

  • Slecht slapen en/of moe wakker worden na een ‘goede’ nacht

  • Niet meer kunnen stoppen met piekeren

  • Niet meer kunnen ontspannen

  • Een constant gevoel van onrust 

  • Last van perfectionisme

  • Geen ‘nee’ kunnen zeggen

  • Geen energie meer hebben

METEEN AAN DE SLAG

Hoe lang blijf je jezelf te kort doen? Je stelt niemand teleur behalve jezelf want je gaat compleet voorbij aan de emoties die dat met zich meebrengt. Als je nu geen actie onderneemt raak je straks volledig de controle kwijt en wordt de verwachting van je omgeving jouw nieuwe graadmeter. Zo ver wil je het niet laten komen. Ben je er niet klaar mee dat je je continu tegen wil en dank aanpast? Het is straks niet meer de vraag of, maar wanneer een burn-out jouw deur plat walst.  Je bent hard op weg je leven te leven volgens de Algemene Voorwaarden van een ander. 

Die burn-out wil je koste wat kost voorkomen, ook al voelt het nu als een extra taak op je to-do list om de tijd en ruimte voor jezelf te vinden. Maar als je nu niet de regie neemt, wanneer ga je het dan wel doen? Denk je dat het met een social media detox of een spa-weekend vanzelf gaat? Je weet wel beter.

 

When you know better, you do better.

Het is haast onmogelijk, maar het lijkt er op dat het jou lukt. Zowel privé als zakelijk houd jij bijna alle ballen in de lucht. Je bent druk met het ene, je rent van hot naar her voor het andere en daarbij zie je er ook nog eens uit om door een ringetje te halen, althans dat hoor je ze zeggen. Maar, het is jouw drukke agenda die bepaalt of er tijd is voor een moment voor jezelf. Je bent loyaal, je bent ietwat perfectionistisch (en daar ben je best trots op), je werkt hard omdat je vindt dat het zo hoort, of omdat je jezelf simpelweg geen rust gunt voordat de klus geklaard is. De verschillende rollen 'moeten' immers zo goed mogelijk worden vervuld; Goede moeder, fijne partner, vriendin, collega enzovoorts.

De nadruk ligt op bijna, want jij zet jezelf op de tweede plaats. Vroeger voelde dat goed. Maar nu is er dat stemmetje in je hoofd en de knoop in je maag (en wallen tot aan je knieën) die jou doen afvragen of je nog wel op je plek bent, daar op de tweede plaats. Zowel de sociale- als de mentale druk is hoog; Zomaar het roer omgooien doe je niet, al was het alleen maar omdat je nog geen idee hebt hoe. Door invloed van je omgeving, de hoogte van jouw lat, de kracht van social media en de vergelijking met anderen, laat je je leiden door signalen van buitenaf waardoor je steeds verder van jezelf verwijderd raakt.

De volgende gedachten spoken vaker wel dan niet door je hoofd:

​"Ze gaan telkens over mijn grens heen, ik heb er buikpijn van".

"Ik wíst dat dit zou gebeuren, waarom heb ik niet naar m'n gevoel geluisterd?".

"Waarom heb ik wéér 'ja' gezegd! Ben ik een trut als ik vanaf nu vaker 'nee' zeg?".

"Doe ik het wel goed? Waar ben ik nou eigenlijk mee bezig, voor wie doe ik dit eigenlijk!".

In je hart weet je dat als je zo doorgaat je de rest van je carrière 's nachts blijft piekeren of je goed genoeg bent. Op deze manier wordt de verwachting van familie, het uiterlijk en de sociale status van vriendinnen, jouw nieuwe graadmeter. Het bepaalt wanneer en óf je in actie komt.

 

Je gaat voorbij aan wat jíj wil, je vraagt jezelf af wie je 's ochtends in de spiegel ziet. Je komt er achter dat je niet voldoet aan het zogenaamde perfecte plaatje waar je in jouw hoofd zo krampachtig aan vasthoudt.

Het is een kwestie van tijd; Als je op deze manier doorgaat leef jij je leven volgens de Algemene Voorwaarden van een ander. Het is dan niet meer de vraag of, maar wanneer een burn-out jouw deur plat walst.

Als je heel eerlijk bent voel je dat jouw way of life zijn tol begint te eisen op emotioneel- en lichamelijk vlak.

De tijd en ruimte vinden om voor jezelf te zorgen voelt als een extra taak op je to-do list. Je weet niet waar je moet beginnen. Is een social media detox of een weekendje spa nu nog voldoende om werkelijk tot jezelf te komen? Je voelt écht dat het anders moet, maar hoe dan?

CTA
testimonial
CTA

Burn-out die wake-up call wil je niet.

Als je nu geen actie onderneemt raak je straks volledig de controle kwijt en wordt de verwachting die anderen van jou hebben jouw nieuwe graadmeter (als dat niet nu al het geval is).

Door invloed van je omgeving, de hoogte van jouw lat en de kracht van social media, laat je je leiden door signalen van buitenaf waardoor je steeds verder van jezelf verwijderd raakt.

Als je nu geen actie onderneemt raak je straks volledig de controle kwijt en wordt de verwachting die anderen van jou hebben jouw nieuwe graadmeter (als dat niet nu al het geval is).

© 2020 ingelopulalan | Lifecoaching & Burn-out preventie